Wireless-liiketoimintasegmentti

Wireless-liiketoimintasegmentissä EB tarjoaa innovatiivisia tuotteita ja tuotealustoihinsa perustuvia asiakaskohtaisia ratkaisuja puolustus-, turvallisuus- ja muille viranomaismarkkinoille, IoT- markkinoille (Internet of Things) sekä teollisuuden käyttöön. Langattoman tietoliikenteen markkinoille ja muille yrityksille, jotka tarvitsevat langatonta yhteyttä laitteisiinsa, EB tarjoaa tuotekehityspalveluita perustuen uusimpiin langattomiin teknologioihin ja käyttösovelluksiin. Lisäksi EB tarjoaa korkealaatuisia tietoturvaratkaisuja mobiililaitteisiin ja kannettaviin tietokoneisiin.

Wireless-liiketoimintasegmentin tuotteita ovat: vaativaan tietoturvallisuus- ja viranomaiskäyttöön tarkoitettu EB Tough Mobile LTE -älypuhelin, taktiseen tiedonsiirtoon tarkoitetut EB Tactical Wireless IP Network -järjestelmä ja EB Tough VoIP -tuotteet sekä EB Tactical LTE Access Point -liityntäratkaisu. EB:n tuotealustoja ovat EB Special Device Platform Android-pohjaisiin päätelaitteisiin ja EB IoT Device Platform langattomilla yhteyksillä ja erilaisilla sensoreilla varustettujen tuotteiden kehittämiseen. EB SafeMove -ohjelmisto mahdollistaa turvalliset ja saumattomat tietoliikenneyhteydet.

Wireless-alakonsernin emoyhtiön, Elektrobit Technologies Oy:n hallituksen jäseniä ovat Jukka Harju (hallituksen puheenjohtaja), Staffan Simberg, Matti Lainema (korvasi Kai Hildénin 31.12.2014) ja Erkki Veikkolainen (korvasi Juha Hulkon 1.12.2014). Elektrobit Technologies Oy:n toimitusjohtajana toimii Hannu Huttunen.